Ce am reuşit în 54 de ore cu primul proiect în hardware la #SWMoldova

13-15 Noiembrie a fost un weekend care acum pare că a durat câteva săptămâni. Startup Weekend rămâne cel mai intens eveniment la care eu am participat vreodată.

Anul trecut am fost cu Hello Career pe care îl continuăm și acum. Îndată după Startup Weekend Moldova din ediția din 2014 am făcut și unele conculzii despre cum a fost să lucrezi într-o echipă cu responsabilități bine stabilite și cu abilități care se completează.

La ediția din anul acesta am decis să facem ceva cu totul diferit și am vrut să fie hardware – Lockstache. Istoria despre cum am ajuns aici o să urmeze mai târziu.

Mai jos sunt alte 4 puncte ca un add-on de hardware pentru articolul de anul trecut.

Cum e diferit să lucrezi la un proiect hardware la Startup Weekend Moldova?

  1. Echipa de developeri este mai mare și mai diversă
    Noi am avut în echipă 4 developeri – Mobile, Software, Hardware și eu pe Mechanical. Pe lângă aplicația pe telefon sau web mai este nevoie de developeri pentru asamblarea prototipului hardware.
  2. Demonstrarea prototipului nu arată produsul final
    Timpul pe care l-am avut la dispoziție a fost ocupat în întregime de dezvoltarea prototipului. În aceste 54 de ore se lucrează la un demo prototip – și nu la produs. Trebuie o persoană dedicată pe Industrial Design care să pregătească modelele 3D ale produsului final pe care îl aveam cu toată echipa în minte și care vor fi folosite pentru prezentarea finală.
  3. Calcularea costului și a prețului implică o cercetare mai riguroasă
    Dacă faci un produs hardware – tu vei avea producere. Producere înseamnă furnizori, uzine producătoare, depozite, livrare. De obicei toți actorii menționați se află în țări diferite. Trebuie de calculat toate costurile ce impune întreg supply chain-ul și doar după aceasta vei putea vedea și prețul.
  4. Trebuie să investești bani și timp în căutarea materialelor și instrumentelor pentru dezvoltarea prototipului
    Pentru elaborarea protitipului de lacăt și a întregului stand demo noi am investit aproximativ 1500 lei. Instrumentele pe care le-am folosit au fost instrumentele colectate pentru Atelier 99 iar ce a lipsit a fost suplinit prin contribuția oamenilor buni.

iată și echipa noastră:

12268476_10154304659415744_1470805148_o

Leave a Reply

